Onze checklists zijn nu nog handiger geworden. Je kunt namelijk checklist items koppelen aan een persoon en komt in de takenlijst van de desbetreffende persoon. Aan deze taak kan uiteraard ook een deadline worden gekoppeld zodat je deze items perfect kunt delegeren aan collega's en zo het overzicht kunt houden wie wat moet doen en wanneer.
Zodra je op een checklist item klikt, dan komt het volgende venster tevoorschijn:
In dit venster kun je onder andere het item toewijzen aan een teamlid en er een deadline aan vast maken. De checklist komt er dan als volgt uit te zien:
Het teamlid waaraan de items zijn toegewezen als taak krijgt deze taken in zijn takenlijst. Op deze manier weet hij/zij precies wat hem/haar te doen staat. Zo kan er niets vergeten worden! Dit ziet er als volgt uit:
Desktop:
Mobiel:
Waarom een teamlid toewijzen aan een checklist item?
- Zo kan je heel specifiek aansturen wie welke taak moet uitvoeren.
- Zo kan je jezelf aan een taak toewijzen en kan je heel eenvoudig via de lijst weergave een eigen to-do list aanmaken.
Waarom een deadline toewijzen aan een checklist item?
- Zo is het voor iedereen duidelijk wanneer een taak uiterlijk opgepakt moet worden.
- Zo kan jij voor jezelf bepalen wanneer een taak terugkomt in je to-do list.